Bezoekers Geusseltbad positief over beleving, programmering en de dienstverlening

Meten is weten. Maastricht Sport heeft daarom onlangs, evenals in 2014, een klanttevredenheidsonderzoek uitgevoerd naar bezoekers van het Geusseltbad. Hieruit blijkt dat bezoekers positief zijn over beleving, programmering en de dienstverlening. Uiteraard worden er door de bezoekers ook verbeterpunten aangedragen, waar we mee aan de slag gaan.

Waardering
Het gaat goed met het Geusseltbad. De bezoekersaantallen stijgen nog steeds terwijl de landelijke trend is dat de bezoekersaantallen dalen. In 2018 had het Geusseltbad ruim 275.000 bezoekers en de omzet steeg met € 200.000.

De bezoekers oordelen met een gemiddeld cijfer van 7,3 over het Geusseltbad. De prijs-kwaliteitsverhouding krijgt een 6,6. Uit het onderzoek blijkt dat het Geusseltbad goed scoort met de lessen, tijdsduur van lessen, kenmerken van de verschillende baden (zoals startblokken, plafondlift, beweegbare bodem e.d.), het gevarieerde aanbod, de mogelijkheid om online te betalen voor Aquafit4You lessen en over de mogelijkheden voor het opbergen van persoonlijke spullen.

Verbeterpunten zijn (het schoonhouden van) de douches, de drukte bij het banenzwemmen en de groepsgrootte bij het leszwemmen. Om meteen de resultaten van het onderzoek om te zetten in verbeteringen, zijn per 7 januari jl. meer momenten voor banenzwemmen ingelast om de drukte te verspreiden.

Wie zijn de ondervraagden?
In 2018 hebben in totaal 934 bezoekers de vragenlijst ingevuld. Dit is ruim voldoende om met een betrouwbaarheidsniveau van 99% uitspraken te kunnen doen over de tevredenheid van bezoekers.

Het klanttevredenheidsonderzoek is een heel belangrijke graadmeter om de bedrijfsvoering van het bad te optimaliseren. De komende tijd worden de verbeterpunten dan ook opgepakt. Bekijk het onderzoek hier.